pátek 29. května 2015

základní údaje o zahradě

Při přemýšlení nad svým bloggem jsem si uvědomila, že jsem nikdy neuvedla základní údaje o mé zahradě. Tak tedy napravuji:

Zahrada se nachází ve městě Brně, v nadmořské výšce 200-300 m.n.m. Její rozloha je necelých
2000 m2, 2/3 zahrady tvoří starý ovocný sad (převážně složený z jabloní).
Zahrada je v prudkém svahu, proto je zčásti tvořena terasami. Pozemek je 250 m dlouhý a jen asi 8 m široký.
Okrasná zahrada byla založena v roce 2004 kolem domu, kde se nacházela "buš" z různých náletů a původně vysázených dřevin.
V okrasné části se nachází sbírky růží (více jak 200 ks), hortenzií (okolo 30 ks), čemeřic, pivoněk, magnólií a dalších rostlin.
Z vzácností by se daly jmenovat právě nově vyšlechtěné magnólie (magnolia x loebneri wildcat, magnolia x cleopatra,...), calycanthus, stewartia pseudocamellia, cesmína měřící přes 3m, chimonanthus praecox, chionanthus virginicus, itoh hybrid paeonie copper kettle aj.

Zde můj pokus o vyobrazení uspořádání zahrady, pro lepší představivost.
mějte krásný víkend.

2 komentáře:

  1. Danuško, je vidět, že jsi opravdu odbornice a zahradu si buduješ sama. Mám takové ráda! Nic proti těm, co zahrady navrhují, ale jen málo takových se mi opravdu líbí. Možná je to i tím, že jsou jejich zákazníci netrpělivý a do naplánované zahrady vsadí to, co se jim právě líbí...
    Mám moc ráda fotky z tvé zahrady.
    Děkuji za nabídku orlíčků, pokud jich máš skutečně nadbytek, neodmítám a pár bych tě poprosila.
    Přeji hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. pošli mi prosím Tvoji adresu na dana.tesova@seznam.cz, pošlu orlíčky. měj se. Dana

      Vymazat