pondělí 29. srpna 2016

Rekonstrukce pergoly

Pergola byla stavěná v roce 2006, bohužel mi byla doporučená krytina, která už po pár letech začala dělat problémy, Gutanit. Do pergoly zatékalo a postupně pogumovaná vrchní vrstva se odírala a nakonec to byla jen téměř "hadra", když se dávala dolů. Bylo jasné, že to chce rekonstrukci. Chystali jsme se na to s mužem už dva roky, nakonec jsme se rozhodli to letos udělat. Za víkend muž shodil starou krytinu a latě, které ji držely a dal tam nové palubky, které jsme předtím mořili a lakovali jednou vrstvou laku. na palubky šly OSB desky a na ně samolepící asfaltové pásy nahoře zdrsněné drobnými kamínky. Klempíř k nám chodil po odpoledních, pač klempíři mají celé léto moc práce a nakonec byla střecha hotová. Teď ale k ni vypadala škaredě podlaha, která, když se pokládala, nebyla z pěkně obroušených prken, takže i když byla namořená a nalakovaná, poměrně brzy se tam zašlapal prach ze zahrady a díky hrubému povrchu se to nedalo ani vymést ani vytřít hadrem s vodou. Muž nadhodil, že by se to dalo obrousit flexkou s brusným kotoučem, což asi neměl říkat. Já se toho chytla a .... byla to šílená práce 2,5 hodiny a muž, i když měl respirátor, byl plný prachu všude. Prášilo se, jako kdyby se roztrhl pytel s moukou a on vypadl jako sněhulák. I rostliny, které jsou blízko pergoly, byly obaleny bílým prachem. Z pod zaprášeného obličeje na mě koukaly dvě vyčítavé oči :-). Poté jsem podlahu dvakrát namořila lihovým mořidlem, a pak jsme jí daly 4 vrstvy laku, aby se dala podlaha stírat hadrem. nakonec jsem si ještě vymyslela natažení ocelového lanka a nastříhala záclony z Ikei, koupila světýlka ve tvaru žároviček a ještě chci dát novou tvář podsedákům a přikoupit polštářky... Jo, a hodiny venkovní se upevní na trám, a novou rohož na plot od sousedky, to jsem ale zatím nestačila, ale stejně je to velký rozdíl a moc příjemně se tam sedí :-).
Zde je vidět původní krytina zespodu.
 Zašlapaná podlaha
 Nová střecha, nová podlaha


 detail střechy

 přibyla i malá lavička zboku :-)
 záclonky


 nové oplechování


 detail podlahy
 a když je zataženo :-)
 Krásné poslední prázdninové dny a děkuji za návštěvu

9 komentářů:

  1. Páni ta krásně prokoukla. Ať dobře slouží :) Radana

    OdpovědětVymazat
  2. Danuš, ta práce stála za to. Pergola je úžasná, krása.

    OdpovědětVymazat
  3. Danuško, je nádherná! Ta podlaha - prostě úžasná, snad ta chvála bude manželovi útěchou a zadostiučiněním! Skvělá práce!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji, mákl si, už jsem Tvou chválu vyřídila :-), usmíval se jak měsíček na hnoji :-) :-), jak se u nás říká spokojenosti. měj se. Dana

      Vymazat
  4. Dani, nádhera !!!! Úžasně prokoukla !!!!! Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marki, já se zase těším na Tvou kruhovou zahradu :-). Dana

      Vymazat
  5. Moc hezké, líbí se mi, že máte úplně jiný styl než 90% republiky :)

    OdpovědětVymazat