neděle 17. března 2019

Ráj čemeřic

Čemeřice - velmi krásné otužilé krásky jara, někdy vykvétají už v prosinci. Existuje celá škála barev, od helleborus niger - většinou bílé, přes orientalis hybridy - které jsou perstrobarevné, jejich jedinou vadou na kráse je, že klopí květy, po helleborus foetidus - čemeřici smrdutou - s zelenými květy. Dále existují mnohé vzácné kultivary jako korsická čemeřice, s panašovanými listy, plnokvěté varianty,....
jsou plně mrazuvzdorné, nemají rády kyselou půdu (potřeba vápnit) a v létě výpal, i když nekvetou, je potřeba je zalívat, aby neuschly. 
Mně se množí sami po celé zahradě

 dožluta vzácný druh


 plnokvětá orientálka

 nejtmavější, kterou mám




 niger silvermoon - postupně měnící barvu
 foetidus - smrdutá
 korsická
 moje novinka s panašovanými listy
 picotee
 niger už odkvétající
ostatní teprve připravují květy, mějte se

1 komentář:

  1. Danuško, dokonce i já jsem se včera pokochala na vlastní zahradě, i když mám jen dvě. Ale je to krása! Děkuji za nádherné fotky a přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat