neděle 5. ledna 2020

Knihy

Mám ráda dostávat k vánocům, svátkům, narozeninám knihy. Letos jsem dostala tuto:

 Kniha se mi moc líbí, protože má několik možností pohledů, nejdříve podle doby kvetení
 podle barvy květů
 podle barvy listů
 podle typu borky
 a ještě mnoho dalších. Tuto knihu můžu doporučit, moc pěkné obrázky a základní informace k rostlinám. Je mrazuvzdornost je jen u některých.

Další knížka, která stojí za to...
je tedy v němčině, ale k magnoliím chybí informace. Je velmi přehledná a s podstatnými informacemi.  Vyšla nyní jako nová. Byla mi doporučena prodejcem magnolií v Německu, kde jsem už nakoupila pár magnolií a jsem s nimi moc spokojená.
 Půlka je věnována jednotlivým druhům magnolií
 a moji favorité - určitě Magnolia x Venus (spodní tmavě růžová), Magnolia x March til frost, která má dle šlechtitele opravdu remontovat, takže poslední poupě v Dánsku bylo na stromku ještě v září, což je výjimka mezi magnoliemi.
 a Magnolia x Cassiopeia
A co kvete momentálně na zahradě? čemeřice - helleborus niger, ta kvete už od prosince
 helleborus orientalis teprve pokvete
 plnokvětá forma taky
 tasto helleborus orientalis už taky kvete
 helleborus foetidus, nebo-li čemeřice smrdutá
 a tady panašovaná forma
začíná kvést kalina Viburnum farreri nana, zakrslá forma pro všechny, co nechtějí nebo nemají místo na velký keř. Přikoupila jsem ještě Viburnum x bodnatense dawn, která má mít silnější růst, budu informovat, už má nasazeno, mám ji prvním rokem.... 
Jinak mě už svrbí prsty na objednávání rostlin, letos to přišlo ještě dřív než obvykle :-), takže mám objednané nějaké ovocné stromky, protože mi odešla cesmína (Ilex), tak asi 2-3 cesmíny :-). Musím se ale brzdit :-).
Přeji vám krásný a úspěšný zahradnický rok 2020. 

5 komentářů:

  1. Danuško,
    moc pěkné knihy. Já jsem taky dostala tolik knih, že budu muset rozšířit knihovnu :-)
    Krásně ti to kvete, taky se musím jít podívat na čeměřice. A s tím objednáváním ... včera jsem prohlížela nového Starkla a taky bych si vybrala. Tak ti přeju krásné a voňavé úlovky.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Jituško, právě ho prohlížím a děkuji. Měj se Dana

      Vymazat
  2. Danuško, to jsou nádherné knihy, tvé milí vědí, co tě potěší!
    Tak alespoň listuj, když ještě nemůžeš ven :o)
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat