čtvrtek 3. dubna 2014

pěstování zeleniny

Moc se mi líbí zeleninové části zahrady, které vypadají jako součást zahrady okrasné, jenže.... zatím se mi to nikdy nepodařilo skloubit, aby zeleninová část současně dělala i parádu. Letos jsem si přečetla v časopise Biozahrada o pěstování ve čtvercích.  Nadchlo mě to. Jedná se o čtvercové dřevěné rámy 120 x 120 cm, uvnitř rozdělené na menší čtverce 30 x 30 cm. A proč zrovna tyto rozměry? dle autora by 120 cm mělo být dobře dosažitelné ze všech stran..... nechala jsem si tedy udělat dva takové rámy, rozdělila lištami.... Jen jsem přemýšlela, když mají sloužit po více let a ty lišty svrchu přibijete hřebíčky, co potom následné roky, špatně se tam bude sypat zemina... tak jsem je udělala na suchý zip, aby byly "sundavatelné" :-). V jednotlivých menších čtvercích máte vždy jen jeden typ zeleniny (buď jedno rajče nebo třeba 9 cibulí,....)
tak, teď ještě fotky...


 Mám osázené truhlíky, teď už jen umýt okna :-), většinou plnokvěté surfinie + millionbells+bacopa
 Moje zatím nejkrásnější magnólie xwildcat
 magnolia stellata
 Proč tak miluji čemeřice? protože kvetou více jak měsíc :-)


 Miluji skalkové a botanické tulipány


 a pár fotek zahrady



 Pěkný večer a děkuji za návštěvu

4 komentáře:

  1. No, vidím, že zahradnice je ve svém živlu :o)
    Hodně zdaru Danuško a krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Zeleninka už pomalu leze :-). Hezký víkend. Dana

      Vymazat
  2. To je supr nápad ty rámy. Jsem pořád koumala, nač ty lišty se zipama, páč jsem myslela že je to vevnitř rozdělené na 16 boxů, ale koukám že je to jen jedna bedna a nahoře položené lišty:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, šlo by to i tak, takhle je to asi jednodušší. Měj se. Dana

      Vymazat