středa 30. října 2019

než začne mrznout...

Znáte to určitě taky, pořád je hezky, teplo, ale vy víte, že už je podzim a může se to zvrtnout.... Jakmile začnou hlásit ochlazení, nedejbože mrazy, začínám šílet. Musím rychle umýt okna, abych mohla nastěhovat spoustu květin, které byly celé léto na letním bytě domů. Mám kastlová okna, takže co je menší, jde tam, co už je větší než šířka oken, jde buď do sklepa nebo do předsíně... a tady začíná boj o každý centimetr.... :-). Každý rok si říkám, nesmíš kupovat nemrazuvzdorné rostliny, hlavně ne ty, co potřebují v zimě chlad a ne pokojovou teplotu, jako například azalky, kamélie, bramboříky,.... jenže, no, pak něco uvidím, nebo zachraňuji nějakou polosuchou kamélii v supermarketu a je to tu zase.. pak přijdou na řadu ještě semínka, která jsem v průběhu roku zasadila nebo pacibulky lilií a nebo řízky rostlin, které aspoň rok potřebují zesílit než půjdou do země... asi bych potřebovala víc oken :-). Nakonec se ale vždycky to nějak vleze.... 
takže pohled z okna kuchyně na barevnou krásu
 a okna už zaplněná rostlinami
 kamélie, azalky, dokonce dvě levandule, růžová a bílomodrá, koupila jsem je až na podzim, atk aby nevymrzly
 řízek rozmarýnu, který jsem měla v jednom jídle v restauraci, dáte do perlitu, a jak se vytvoří kořínky, tak zasadíte :-), od jara takto narostl
 kamélie vypěstovaná ze semínka camellia chinensis aneb čajovník čínský pravý, takto vypadá
 a takhle vypadá naše předsíň po nastěhování všech chladnomilných rostlin
 no a včera jsem měla takovou již skoro předvánoční náladu a přemýšlela, co udělat za věnec na dveře a vyšel mi tak trochu už asi vánoční, nadekoruji ho ale až na vánoce. Holt každý máme nějakou úchylku :-). Nezapomeňte ostříhat listy pivoněk, pokud na nich máte skvrnitost a svázat okrasné trávy pro vyhnití a vymrznutí a přikrýt vše, co je malé nebo choulostivé a mohlo by namrznout.

7 komentářů:

  1. Děkuji za nakopnutí :-) musím svázat trávy

    OdpovědětVymazat
  2. Danuško, děkuji za krásné fotky a cenné rady. Na zahradě tedy hotovo ještě nemám, a to nemluvím o listí - jabloně jsou skoro ještě zelené...
    I já říkám, že mám málo oken (tedy ne když je meju). Líbí se mi tvůj věnec a obdivuji, co vypěstuješ ze semínka nebo větvičky.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Taky ještě nemám na zahradě zcela hotovo.Hezký víkend. Dana

      Vymazat
  3. Dani, ahoj, já jsem okna umývala dnes:-) a přestěhování květeny proběhne až zítra, nestihla jsem dřív, tak snad není pozdě. Bramboříky taky musím přestěhovat, ty miluju a taky nikdy neodolám, i když jsou na tu zimu v tomto směru nepraktické. To samé rozmarýn. Jinak jsem taky věncový nadšenec, letos jsem dělala poprvní ořechový, chce to ještě dopilovat, ale jsem s prvním pokusem spokojená. A myslela jsem u toho na tebe, jak jsi mi kdysi dala oříškového medvídka. Musím ho udělat Báře...:-) Přeju úspěšné dokončení zazimování.

    OdpovědětVymazat
  4. A věnec nádherný, připadne mi v pohodě podzimní, ale máš pravdu, že pak půjde krásně předělat na vánoční...:-) A taky díky za rady... Pivoně a trávy, píšu si...:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Aja, medvídky určitě udělej, bude mít radost, u nás mají i sáňky :-) a malý vánoční stromeček svítící. Dám meďochy brzy na blog, ať máš inspiraci :-). Dana

    OdpovědětVymazat