neděle 24. listopadu 2019

co kvete ještě teď na zahradě a trochu adventního tvoření

Procházela jsem dnes zahradu a jsou rostliny, které nyní začínají kvést. Ano, je sice mírná zima, nicméně jejich čas začíná s podzimem....
Jako první skimmia japonica - rostlina podobná rododendronům, chce chráněné místo, jak v létě před sluncem, tak i v zimě, nasazuje nyní poupata....
 Kvete mi kalina - viburnum farreri
 další kalina - viburnum tinus
 začíná kvetením, nicméně občas namrzá
 jasminum nudiflorum - jasmín nahokvětý, vyvazuji ho k plotu, vytvoří stěnu

 začínají kvést čemeřice - helleborus orientalis
 helleborus niger - čemeřice černá
 překvapivě prvosenka z jara kvete

 cornus - krásné červený habitus
 a trochu adventního zdobení, na dveřích už máme adventní věnec

 tady i s naší kočkou Barunkou
 do práce jsem dělala jednoduché svícínky

 a jeden větší na recepci
 čím jsem starší, tím víc preferuji přírodní materiály - mech, šípky a šišky
 kuchyň už je taky nazdobená


tak hezký zbytek předadventního víkendu

3 komentáře:

  1. Danuško, vidím, že tvá zahrada ještě zdaleka neusnula....
    A adventní tvoření - moc krásné, vyladěné, vkusné, elegantní. prostě se povedlo!
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Danuš,
    mně teprve čemeřice začínají kvést. Jinak nic. Máš to pěkně vychytané, stále něco kvete - i v zimě.
    A už máš adventní výzdobu! Já se teprve chystám o víkendu, doufám že budu stíhat.
    Měj se hezky.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, děkuji. Já zase obdivuji Tvoje louskáčky. Hezký den, Dana

    OdpovědětVymazat