sobota 19. září 2020

Zahrada je po letošních deštích celá zarostlá, snažím se stříhat a řezat, abych se z toho na jaře nezbláznila, a pak večer usnu v křesle jako špalek ☺. Všude kvetou astry, objednala jsem balík cibulovin v Holandsku a už mi přišel. Je plný různých česneků, tulipánů, narcisů, a i drobných cibulek krokusů, hyacithoidů, ... asi 110 cibulí celkem. Letos chci radikální řez ve spodní části zahrady, pač už se to tam stává buší... 

jak říkám astry jsou všude
hortenzie Early sensation
miluji Floxy, kvetou i za domem, který stíní a dokonce na severní straně
ibišek, je krásně panašovaný, bohužel květy zůstávají u tohoto druhu zavité
hortenzie Pinky Winky 
hortenzie Lime Light
minulý rok jsem koupila miniaturní chryzantému do truhlíku. Předpokládala jsem, že asi vymrzne... Nevymrzla a stal se z ní tento obřík, který musel z truhlíku do květináče..

Erigeron, na fotce nevypadá, ale je nádherný... je to velký ochlasta☺, denně musí být zalitý
trávníku se letos nedaří, pořád mi tam leze mech... a to letos neměl důvod nebýt krásně zelený
mám i růžovou astru
i bílou
ale převládají odstíny modré

Kalina opět vykvetla, to mi udělala poprvé

clematis letos výstavní
a tento převis mám na okně, jasně, místy proschlý, ale ta délka!
Šanta letos zastřihlá a tedy opět kvete
a nakonec jsme malovali. Vrchní patro dostalo novou barvu, je to jemná šedo-modrá, odstín Stmívání. Po žluté, která tu byla 9 let, je to celkem změna. Mám ráda změny, jen ten úklid po malování moc nemusím, ale jsem ráda, že jsme to letos zvládli. 

ještě jsem ušila nové závěsy. teda ušila, měla jsem koupenou jednu dlouhou záclonu, tak jsem ji zastřihla a rozstřihla☺

 Krásný zbytek víkendu a nezapomeňte, že je čas na sběr semínek, třeba orlíčku, kohoutků, některé lilie tvoří pacibulky. A je potřeba zastřihnout keře, které kvetou brzy na jaře (šeřík, exochorda, ..) a třeba pivoňky, hlavně, pokud na listech uvidíte tmavé skvrny. 

4 komentáře:

  1. Danuško, děkuji za procházku po tvé, skutečně bujné, zahradě. Ta chryzantéma je nádherná, mě ta loňská taky přežila, ale je v záhoně.
    Vaše nová barva stěn je moc krásná. V ložnici by se mi opravdu líbila. Ale malování... na jaře se tomu asi nevyhneme!
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Znám, odhodlávali jsme se 3 roky, je to celé patro, ale za víkend se to zvládlo. Krásný nový týden. Dana

      Vymazat
  2. Danuško, vymalovala jsi moc pěkně, byla to dobrá volba.
    Kalina mně opakuje každý rok, ale jen ta na východní straně. Máš ten podzim nádherně vybarvený.
    Pěknou neděli. Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Jituš, děkuji, jen to po těch deštích hrozně narostlo. Krásný týden. Dana

    OdpovědětVymazat