čtvrtek 31. prosince 2020

DIY


Na instagramu u Claus Dalby jsem zhlídla video, jak si z pečícího papíru můžete vyrobit lucerničky, kdo chce, může zkusit, je to tam krok za krokem....

dovnitř dáte skleničku se svíčkou a nemusíte se bát, že to shoří 




Další projekt je ze samotvrdnoucí hmoty, koupíte v DM nebo v Teta drogerii. Bohužel se mi obrázky pomíchaly, takže jak vypadají, najdete až na konci příspěvku. Jsou obě stejné, jen ta z Teta drogerie než vytvrdne smrdí (tedy mně jak pavilon opic :-)).

Hmotu válečkem rozválíte na asi 2-3 mm a připravíte si misku. dáte do misky, nemusíte ničím vymazávat, jakmile hmota seschne, sama se odlepí od misky nebo talíře. Schne asi 2 dny. Pokud chcete svícen jako mám já, odkrojíte ještě obdélník podle tloušťky svíčky, ihned dáte kolem svíčky, spoj se svíčkou několikrát poválíte, aby se ztratil spoj a spodek trochu namočíte do vody a hned přilepíte do misky, svíčkou musíte ihned trochu pootočit, aby tam vznikl prostor, až dohoří, aby šla dát nová, a pak už čekáte.... z hmoty se dají vykrajovat i třeba vykrajovátky tvary, já dělala hvězdičky, které pak ve svícnu budou sedět na mechu... Svícen je vhodný jen na suché větvičky nebo mech nebo suché květy. Kdo by chtěl dávat živé, musel by aranžovací hmotu ještě dát do nějaké menší misky doprostřed.... Jakmile je svícen úplně suchý, můžete hrany a nerovnosti vybrousit brusným papírem, až je úplně hladký... zkoušela jsem i okraj vykrájet vykrajovátkem, zkuste asi 1-2 hodiny poté, co jste dali do misky, až je hmota trochu zavadlá, jde to dobře...





jde dělat spousta věcí, je to vhodné i pro děti, tak zkuste. Nápad jsem našla opět na instagramu u Juli_home.

Všem přeji šťastný nový rok, hlavně zdraví.

1 komentář:

  1. Danuško, moc se mi líbí jak ta hvězda kolem svíčky tak tvé hrátky se samotvrdnoucí hmotou. Jsi šikovná! Taky jsem ji v DM viděla, ale na tvorbu nedošlo :o)
    PF 2021 tobě i celé rodině! Helena

    OdpovědětVymazat