neděle 21. března 2021

když musíš, tak musíš...

 Zdravím, tak se mně to poskládalo přesně naopak, tento obrázek měl být jako poslední a pod ním krásný zbytek víkendu :-)

Toto je tip z Instagramu, tzv. "pštrosí vejce" rozmícháte sádru s vodou, trochu hustou, jinak vám upadnou ruce :-), směs nalijeme do pet-flašky, stačí 0,7 l na velký balonek, nafoukneme balonek do požadované velikosti, pak opatrně nasunete nafouklý balonek na pet-flašku, směs sádry s vodou přelijete do balonku, balonek se zaváže a otáčíte v rukách, aby se obsah dostal na všechny stěny balonku, jakmile začne sádra tuhnout (po asi 5 minutách), postavíme balonek na nějaké místo a necháme zatvrdnout. Nakonec balonek praskneme, opatrně sloupneme a vylámeme buď dírku vepředu, nebo vyrobíme misku nebo jen svrchu naprasklé vajíčko, je to jednoduché a efektní. Pozor vrstva není moc silná, takže je to křehké!


tento tip mám z Pinterestu rychlovka á lá trdelník. Smícháte cukr krupice nebo třtinový, jak kdo má rád se skořicí, směs nasypte na podložku, na ní rozválejte listové těsto, sypejte i svrchu a zaválejte do těsta válečkem. Rozválejte tvar obdélníku a konce stočte do půlky do rolády z obou stran. Poté odkrojte vždy tak 1-1,5 cm a postavte na kolmo na plech, upečte. Přeji dobrou chuť
tip z instagramu na zajíčka z ubrousku, jednoduchý vhodný i pro děti
a konečně se dostáváme k tomu, proč dnes dávám příspěvek na blog. Objednala jsem si převislé jahody, navnadila mě reklama z Instagramu, že po 2-3 měsících od zasazení budu mít doma první jahody a že plodí stále... byla jsem skeptická, ale i zvědavá. Přišly prokořeněné sazenice téměř bez listů (frigo sadba) a každý den je vidět, jak jahody poskočily. Jsou opravdu velmi vitální - zde jsem nafotila srovnání normální převislé sazenice z minulého roku (kulatý závěsný květináč) a v truhlíku frigo sadba.

jsem nadšená, sazenice jsem koupila na www.zahradanabalkone.cz. 

Jestli se brzy neoteplí, tak budu muset vystěhovat rodinu z předsíně nebo rodina vystěhuje mě :-). Všude jsou buď sazeničky rostlin nebo cibule nebo hlízy připravené na vysazení do zahrady....
Objednala jsem spoustu nových phloxů do zahrady na adrese www.lukonbulbs.cz, kde mají úžasné novinky phloxů, přišly kořínky, které rašily, ale bez zeminy. Musela jsem zasadit a denně pozoruji, jak jdou nahoru :-).
detail nových jahod
a na závěr jeden ibišek zahradní french cabaret pastel, znáte? 
květ by měl vypadat takto:


foto jsem si vypůjčila z google.com

Takže ještě jednou pěknou neděli

6 komentářů:

  1. Tak ať jahody a ibišek krásně roste. Taky se brzy vrhnu už na zahrádku má být snad už hezké počasí, tak už se zase těším na posezení a krásně jarní dny :) ♥ super fotografie.

    OdpovědětVymazat
  2. Danuško, to je hotová smršť skvělých typů! Děkuji.
    Žasnu nad těmi jahodami a ten ibišek - to je tedy veliká nádhera!
    Snad přijde konečně jaro, to teprve začneš řádit :o)
    Měj hezké a hlavně zdravé dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji, taky nad jahodami žasnu :-), už se těším na jaro, Ty určitě taky, opatruj se. Dana

      Vymazat
  3. děkuji a přeji, ať v zahradě vše roste :-). Hezký týden Dana

    OdpovědětVymazat
  4. Danuško, ty jsi tedy tvořilka :-)
    Taky mám plný okna sazenic rajčat, snad je vypiplu.
    Máš to pěkný. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, díky. No, krásně se rajčata vytahují, taky doufám. koupila jsem jim probiotika pro zahradu, tak snad :-). mám i 11 Phloxů, jahody, a další rostliny, už se tam ani boty nevejdou :-). měj se. dana

      Vymazat