úterý 15. června 2021

Pivoňky a vyvýšený zeleninový záhon

 Tak se to zase přeskládalo jinak než jsem chtěla, co už.... tak toto je můj nový vyvýšený záhon na zeleninu. Je opravdu velký, má 120 cm na šířku a 200 cm na délku... Optimální rozměry jsou sice 120 x 120 cm, aby byl přístupný ze všech stran, ale chtěla jsem využít maximálně dané místo...

Je založený tak, já má být. Napřed jsem na zem položila králíkářské pletivo, aby se tam nedostali krtci, myši a jiní... na pletivo karton proti prorůstání plevelů, pak vrstvu listí jako izolaci, větvičky a drobný materiál, co se dává do kompostu, pak kompost a poslední vrstva je zahradnický substrát. Takhle vypadá dnes, směs rajčat a paprik proložené afrikány, které zlepšují půdu a po obvodu mrkve, cibule šalotka a petrželka a pár salátů...

 
současný stav
přibylo pár salátů
vysazení rajčat, paprik a afrikánů
po vysazení semínek mrkve, petržele a cibule
sestavený a naplněný
právě vrcholí sezona pivoněk....



můj mezidruhový hybrid





Krásné dny, čekají nás prý tropy :-)

3 komentáře:

  1. Danuško, nádherné pivoňky!
    Vyvýšený záhon mám taky, jen bez toho pletiva... Uvidíme, co tam vyroste, u tebe je jasné, že sklízet budeš :o)!
    Měj hezké letní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Dano, zdravím. Vyvýšené záhony jsou šikovné a pěkné, ale Ty pivoňky !!! Krása střídá nádheru. Prostě fantazie. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Danuš, pivoňky jsou moc pěkné, škoda, že nevydrží dýl, že?
    vyvýšený záhod zatím nemám, ale nejspíš na ně taky dojde. Díky za popis o zakládání. To pletivo bych potřebovala mít všude. Máme aktivního krtka.
    Měj pěkný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat