čtvrtek 30. září 2021

Množení lilií

Byla jsem minulý týden na prodejní výstavě květin Floria v Kroměříži a koupila si plnokvětou bílou lilii. Lilie nejsou příliš levné a víte, že se dají množit? Předtím, než je dáte do země, odloupněte z lilie malou šupinu nebo dvě...
Dáte je do sáčku s trochou výsevního substrátu, který je zvlhčený a necháte být.... po měsíci se začnou tvořit malé cibulky - uvidíte takovéto malé nitky


nebo přímo na šupině mateční cibule  malé cibulky
za chvíli to bude vypadat takto.... plno malých cibulek
dáte do květináče nebo truhlíku, a necháte přes zimu třeba ve sklepě nebo bezmrazé místnosti... jakmile cibule zmohutní, další sezonu se můžou vysazovat ven. Používám namísto výsevních misek staré plastové květináče, které rozstříhám na mističky jako ochrana proti myším a hlodavcům vůbec....
takto vypadá šupina z cibule lilie...
a tohoto fešáka jsem si koupila na výstavě. Je to sazaník calycanthus Venus, mám už dva sazaníky, tento je třetí do sbírky. Je to plně mrazuvzdorný keř.
tak ještě hezké slunečné dny v zahradě
 

4 komentáře:

  1. Tak lilie nemám, naše jílovitá půda jim fakt nesvědčí nebo to prostě neumím. Ale nařízkovala jsem muškáty dle tvého návodu, tak uvidíme...
    Danuško, přeji krásný víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to dej pak vědět, jak řízky dopadly. Měj se krásně. Dana

      Vymazat
  2. Dano, díky za rady. To se hodí vždycky. Lilie pěstovala ráda moje teta. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to jsem ráda. Těším se, že se pak pochlubíš, jak to jde :-). Dana

      Vymazat