úterý 7. března 2023

čemeřice

Konečně se začíná oteplovat a u nás už hodně toho kvete. Miluji jarní, brzy kvetoucí rostliny a keře. Letos první začal jasmín, pak čemeřice, teď i vilíny, následované sněženkami....
Mám novou čemeřici, je to vyšlechtěná helleborus xsahinii winter princess, mám i winterbells. Jsou poměrně vysoké a listy jsou protáhlejší
vilín
plnokvětá forma čemeřice
taky plnokvětá v tmavé formě


krokusy
sněženky

kalina viburnum bodnantense 


čemeřice smrdutá helleborus foetidus
a opět vilíny 

a konečně začínají pučet i pivoňky, nejdříve většinou botanické.

 Nezapomeňte, že je nejvyšší čas zakrátit pelargonie z minulého roku, které přezimovaly a jsou vytáhlé. Můžete je i přesadit do nové zeminy. Řízky dejte do vody, většinou zakoření. 


4 komentáře:

  1. Danuško, však už jsem na tebe myslela - čemeřice máš skutečně úchvatné, daleko víc nakvetlé, než tady u nás. Loni jsem si vyzkoušela, jak dlouho vydrží ve váze, těším se, že si tu krásu donesu domů.
    A děkuji za nakopnutí, musím nastoupit na ty pelargonie...
    Posílám pozdravy a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mně moc ve váze nevydrží, ale když se dají do vysoké, takl to pár dnů jde. Moc Tě zdravím. D.

      Vymazat
  2. Ahoj Danuško, jsem ráda, že tě vidím a taky ty tvoje krásky. Čemeřice mám moc ráda a ty máš nádhernou sbírku. Děkuji za připomenutí s muškáty, o víkendu se do nich pustím.
    Mějte krásné jaro a na zahradě ať se ti daří. Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, děkuji, Tobě taky krásnou zahradní sezonu, která už asi začíná :-)

    OdpovědětVymazat