sobota 10. prosince 2022

co teď kvete

Procházela jsem zahradu a zjistila, že v zahradě už začínají kvést jak keře, tak i rostliny. Je pravda, že je zatím mírná zima, ale přesto už je čas, kdy v zahradě téměř nic nekvete a vše spí... Co určitě je dobré v zahradě mít, jsou kaliny, jedna z nejdříve kvetoucích je určitě viburnum farreri. V případě, že nechcete mít velký keř, doporučuji farreri nanum, co je keř do velikosti 1m. Dá se dát i do vázy, ale musíte počítat s tím, že velmi intenzívně voní...


Další kalinou je viburnum tinus, která už je obsypaná poupaty květů..


 
Rostlina, která v zimě krášlí zahradu, je jasmín nahokvětý, jasminum nudiflorum. Kvete sytě žlutě a je buď přepadavý, nebo mu musíte dát podpěru.

Vilíny se připravují, ale ještě nekvetou... 
Rostliny, kterým nevadí nižší teploty a které připravují květy, jsou čemeřice, nejranější je helleborus foetidus, nebo-li čemeřice smrdutá.

Další z čemeřic je čemeřice korsická
Helleborus niger a helleborus orientalis se teprve připravují....

Všem přeji krásný adventní čas







 



 

3 komentáře:

  1. Danuško, překrásné. Ty růžové kvítky, to je fakt nádhera! Moje čemeřice zatím spí...
    I doma si vzorně nachystaná.
    Přeji krásné adventní dny. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, děkuji. Tobě taky krásné adventní dny. Dana

    OdpovědětVymazat
  3. Danuško, květy v prosinci jsou pro mne neuvěřitelné. U mě to chrní. Kvete jen narychlená čemeřice na terase. Teď teda pod sněhovou peřinou.
    Dekorace máš půvabné, moc se mně líbí ty na stole i domečky.
    Mějte pěkný zbytek adventu. Jitka

    OdpovědětVymazat