pondělí 21. listopadu 2022

Tvoření a zahradní práce

Zdravím po delším čase opět. Tak nějak nestíhám a nebo stárnu a jsem pomalejší a unavenější? a možná kombinace obojího. Ale na zahradě se snažím nezahálet. Přesadila jsem letos pár keřů/stromů, které přerostly a zabíraly už moc místa. Překopala jsem pár záhonů, kde se přemnožily trvalky, snažila se ostříhat odkvetlé astry a jiné rostliny a přikoupila jsem pár nových růží, kapradin, travin a samozřejmě cibulovin. Kdo by ještě chtěl do záhonů nebo do nádob (v poslední době upřednostňuji pěstování i cibulovin  v hliněných květináčích, tak na www.primakytky.cz mají akce 1+1 zdarma balení u tulipánů, i narcisů. Sama jsem zvědavá, jak na jaře budou záhony vypadat.
Poslední dobou se mi líbí osázené květináče většinou jedním druhem/jednou barvou tulipánů nebo narcisů. Květináče osázím a nechám u domu venku, musí projít mrazovou fází, aby vykvetly. 
Letos jsem přikoupila i jeden samostatný kompostér v Lidlu jen na listovku, tedy listí, které se provlhčí a nechá rozložit žížalami. Rok nejlépe dva roky. 
Tak jsem zvědavá.
Zde trocha tvoření - ještě podzimní věnec. Tento týden ho nahradí adventní....
Zkoušela jsem vyrábět jmelí podle Kreativní hospodyně. Kdo má Instagram, tak určitě viděl, kdo kupuje časopis Kreativ, tak taky. Lístky jsou vystřihnuté z plechovky a navázané na drátek, aby to vypadalo, jako skutečná větvička jmelí. Doplněno je to korálky...

Už visí v okně a vypadá opravdu dobře.
Nakonec ještě před adventním věncem, nad kterým momentálně přemýšlím, do jaké barvy bude, trochu dekorace pro navození předvánoční nálady. 
P.S. nateklo mně koleno, takže se stejně nemůžu hýbat, takže letos to bude jen ve stylu "co doma a na zahradě najdeš", takže přírodní, což je stejně nyní moderní :-). 

Užijte si tento týden a nezapomeňte v neděli zapálit první svíčku. 
 

4 komentáře:

  1. Danuško, moc ráda tě tady vidím a vůbec nepochybuji, že nezahálíš! Zahrada chce nasazení, to se nedá nic dělat a ta tvoje je nádherná! Líbí se mi věnec a to jmelí, snad se do něj taky pustím...
    Přeji rychle vyzdravení kolena a jen hezké skoro adventní dny. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, určitě zkus, není to nic komplikovaného. Dana

      Vymazat
  2. Danuško, nic si z toho nedělej, já taky nic nestíhám :-), ale nakonec to máš i tak moc pěkné. Jsem ráda, že jsi se ozvala.
    Přeji vám krásný advent. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji. Teď bude zase víc času. Měj se. Dana

      Vymazat