pátek 30. října 2020

Jak pěstovat hvězdník (amaryllis) nebo-li hippeastrum

Právě v tomto čase se objevují cibule hvězdníků nebo už narašené rostliny v květináči se stvolem květů.Jak je ale dohnat k opakovanému kvetení? dlouho jsem s tím měla sama problém, některé cibule  vykvetly, jiné vytvořily jenom listy, a tak to i zůstalo. Až jsem si jednou koupila německý časopis Lust auf Garten, kde byl rozhovor s pěstitelem a sběratelem těchto rostlin. pokusím se pravidla shrnout:

nejdůležitější je odpočinek pro krásu a pozdější opakované kvetení- to ale až od srpna. Když si přinesete v tomto čase nakvetlou cibuli domů, tak okno, kam svítí moc slunce není optimální. Já sama mívám na okně nebo i na poličce, kam ale dosáhne světlo. 

Jakmile odkvete, stvol zastřihněte na 2 cm, listy nechte. Vodu dávejte do podmisky, cibule musí zůstat suchá. 

Od května do července přeneste ven, ne na přímé slunce. Od srpna přestaňte zalévat, většina listů uschne, zbytek zastřihněte.

Od září dejte do chladného sklepa, kde je i temno (10-15 C).

V listopadu přesaďte do nového substrátu, z poloviny musí cibule koukat ven! Koncem listopadu přenést do tepla a na světlo a začít zalévat.  

Co se nesmí podcenit, je suchá fáze odpočinku od srpna!!!

Jestliže se vám objevují jenom listy, znamená to, že jste zkrátili fázi odpočinku. 

je celá řada plnokvětých, jednoduchých i s obřími květy druhů. Barevná škála je od bílých, do zelena, růžových až červených odrůd, některé jsou pruhované. Některé mají orámované květy v jiné barvě. 

Snad vám tato pravidla pomůžou a budete se těšit z květů. 



Zdroj fotek: Google


4 komentáře:

  1. Danuško, děkuji za cenné rady. S cibulovinami to moc neumím, amarylis mi podruhé nikdy nevykvetl. Tak bych se měla pokus, že.
    Měj pohodové a zdravé dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, určitě to zkus, za pokus tato rostlina stojí. za chvíli kolem vánoc bude k dostání a červené vypadají moc hezky v bytě. měj se. Dana

      Vymazat
  2. Danuško, pěkně jsi to popsala. Když jsem je mívala, dělala jsem to naprosto stejně a kvetly pravidelně. Už jsem rozdala kolegyním a kamarádkám. Nemám tolik místa. Chtěla jsem se tě zeptat, jak množíš hortenzie? Dala jsem si jeden proutek do vázy a už vyhodil lístky. Mám dojem, že jsi si vezla nějaké z Anglie, ne?
    Měj se hezky a opatrujte se. Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Jituš, návod vkládám. Měj se krásně. Dana

    OdpovědětVymazat