sobota 31. října 2020

Množení hortenzií

 Slíbila jsem vložit jednoduchý postup na množení hortenzií. Téměř všechny hortenzie je velmi jednoduché si namnožit. Je jedno, jestli hydrangea macrophylla, paniculata nebo arborescens, trochu pracnější je quercifolia a nikdy jsem nezkoušela vzácné jako aspera. Ale většina jde, takže ty prvně jmenované, nejlépe v létě udělat řízek, 20-30 cm dlouhý, musí tam být nejlépe tři patra listů, spodní a prostřední otrhat a vrchní zakrátit na polovinu (kvůli výparu), konec namočit do stimulátoru kořenů a dát nejlépe do perlitu a ne na přímé slunce a stále kontrolovat, musí být vlhké, případně přehodit sáček pro lepší vlhkost. Po nějaké době se udělají kořeny, pak přesadit do substrátu pro hortenzie (kyselý) spolu s perlitem a první zimu dát do bezmrazé místnosti a teprve další rok vysazovat ven.  Quercifolii se mi osvědčilo množit tak, že udělám řízek na podzim (září), ten dám hned do směsi perlitu a substrátu na množení a dám v mém případě mezi okna, jinak bezmrazá světlá místnost. Během 2 měsíců zakoření. Nic na tom není, jen letos už bych to asi nechala na příští rok - řízky odebírat nejlépe od května-června až do září-října, podle počasí. 

macrophylla

paniculata
taky paniculata
quercifolia
arborescens
arborescens
hezký zbytek víkendu
 

6 komentářů:

  1. Danuško, to zní tak jednoduše, že to snad zkusím! Když si tedy v létě vzpomenu...
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Danuško, děkuji, zkusím. Quercifolia mně občas vyhodí sama mládě, odryju a zasadím jinam. Letos jsem to takto zkusila a roste pěkně. Doufám, že i pěkně pokvete.
    Měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. Dani, ty krásky od tebe, co jsi mi kdysi dávno nařízkovala jsem ještě stihla přesadit před příchodem zimy. Jsou nádherné a často na tebe myslím, když jdu kolem. Někdy ti to musím nafotit. Děkuju za návod!

    OdpovědětVymazat
  4. Ali, určitě nafoť, jsem zvědavá. D.

    OdpovědětVymazat