pondělí 25. května 2020

počasí jako v Anglii :-)

Dnes máme počasí jako v Anglii, chvíli prší, chvíli svítí slunce, a je vítr, celkem studený, zase jak říká přísloví: studený máj, v stodole ráj, tak snad...
začínají kvést růže, začíná nejkrásnější období
detail pivoňky (paeonia veitchi)
 okrasný česnek
 další bylinné pivoňky
 první botanická růže
 ostatní, keříčkové, už se chystají
 jahody začínají dozrávat
 další botanická růže
 keříčková růže
 tyto truhlíky jsem koupila v kiku a osadila je oblíbenými letničkami, petunie, bacopa, plectranthus
 zde rovněž, jen bacopa je růžová
 opět česnek na pozadí s kapradinou
 trávník pomalu začíná, i když je tam zatím víc plevele než trávy a to jsem všechno vyplela :-(
 sazaník (calycanthus)
 chionanthus virginicus
 kalina (viburnum rosace)
 moje oblíbená ruj vlasatá září
žluťucha (thalictrum)
 cornus
 pivoňka lékařská

 kakost (geranium) kvetoucí i na stinném místě
 česnek

 druhá terasa zatím taky bez trávníku
 obří česnek, dala jsem ho na špatné místo, musím přesadit
 levandule už je připravená
Nezapomeňte, zakrátit všechny keře, které už odkvetly (zlatý déšť, hroznovec, šeřík,..) nebudou tak vyholovat a budou lépe kvést. Mějte pěkný týden.

4 komentáře:

  1. Danuško, krása nesmírná. A jahody už ti dozrávají!!!
    S počasím máš pravdu, slunce střídá tma a déšť. A studený vítr. Tak s těmi stodolami uvidíme.
    Měj pěkný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, musíme doufat. Ono je to asi lepší než ubíjející vedra hned v květnu. Hezký týden. Dana

      Vymazat
  2. Danuško, ta tvá malá botanická si nepochybně lebedí! Poslední dny prší skutečně dost. Ve chvíli bez deště jsem to u nás obešla - plevel roste opravdu parádně :o) Ale i jiné, skutečné radosti jsem objevila...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat